გაკვეთილის გეგმა







გაკვეთილის მთავარი გეგმა
ხალხური და პროფესიული მუსიკის ურთიერთკავშირი
სწავლების საფეხური
მე-9
მოსწავლეთა პროფილი
24
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
მოსწავლეს შეუძლია სიმღერა თანაკლასელებთან ერთად
მუს. IX.8. მოსწავლეს  შეუძლია მუსიკალურინაწარმოების სტრუქტურული და სახეობრივი  მხარეების დახასიათება.
მუს.IX .9. მოსწავლე აცნობიერებს მუსიკის როლს საზოგადოების ცხოვრებაში.

გაკვეთილის  მიზნები და შედეგები
დიალოგის, მსჯელობის, მუსიკის მოსმენა-ანალიზის, ვოკალური უნარ-ჩვევების განვითარება.
წინასწარი ცოდნა
ინფორმაციის ინტერნეტში მოძიება და მოძიებული მასალის დამუშავება დაგადმოცემა.
შეფასების საგანი და პროცედურაბი
პრეზენტაცია
სასწავლო მასალა  და ტექნიკური რესურსები
სასწავლო სახელმძღვანელო. დამხმარე სახელმძღვანელო.ინტერნეტსივრცე. მოსასმენი რეპერტუარი.
გაკვეთილის მსვლელობა
   აქტივობა 1;   მინილექცია .       ტერმინი  "კლასიკური მუსიკა" გამოჩნდა მე-19 საუკუნის დასაწყისში, რაც მიზნად ისახავდა ი. ს. ბახიდან მოყოლებული ლ. ვ. ბეთჰოვენის ჩათვლით.კლასიკური მუსიკა და ფოლკლორი,შერწყმისას არავეულებრივ სინთეზს იძლევა. საქართველოში კომპოზიტორმა მელიტონ ბალანჩივაძემ,ხალხური მუსიკალური ჟანრების, პირველი გემო გაასინჯა ქართველ ხალხს.                                     
აქტივობა 2;  ჯგუფური მუშაობა.     პირველი ჯგუფის დავალება; მოიძიონ  ინფორმაცია "ხალხური მუსიკა ქართველ კომპოზიტორტთა შემოქმედებაში". (პრეზენტაცია).                   
  მე-2 ჯგუფის დავალება;-მოიძიონ მოსასმენი მასალა "ხალხური მუსიკა ქართველ კომპოზიტორტა შემოქმედებაში."      აქტივობა 3; ხალხური პროფესიული მუსიკის ურთიერთკავშირის შესანისნავი ნიმუშია, ხალხური "გუთნური დან. სულხანიშვილის "გუთნური". ამ ორ ნიმუშში ადვილადაა შესაძლებელი ხალხური და პროფესიული ვარიანტის განსხვავება, ერთის მეორისგან გამორჩევა.მასწავლებელი ასმენინებს ფრგმენტებს ცალ-ცალკე,არკვევს ხმათა რაოდენობას, ფეგმენტი ხალხურია თუ კომპოპზიტორის მიერ არის შექმნილი; ტექსტი ერთი და იგივეა თუ განსხვავებული (ნ. სულხანიშვილის "გუთნური" შექმნილია ი. ჭავჭავაძის ლექზე) რა სახის ცვლილება განიცადა ხალხურმა ვარიანტმა-თვითოეული ჯგუფი წარმოთქვამს თავის დამოკიდებულებას მოსმენილი ფრაგმენტის მიმართ.  აქტივობა 4; მასწავლებელი აძლევს საშინაო დავალებას;" როგორ ასახავს მუსიკა ისტორიას, საზოგადოებას, კულტურას?"




                                                     გაკვეთილის გეგმა

       
        გაკვეთილის
            თემა

       „მზე შინა და მზე გარეთა“
         
            საგანი

       მუსიკა

         სწავლების
          საფეხური

       მე-2 კლასი
       
        მოსწავლეთა
       რაოდენობა


      
        მასწავლებელი
  
    ინგა ფრეწუაშვილი

        გაკვეთილის
       მიზნები
 მოსწავლეები შეძლებენ:
1.      ტაშით, კაკუნით აჰყვნენ მუსიკას.
2.      ჰქონდეთ დირიჟორობის ჩვევები.
3.      გაარჩიონ მუსიკალური ნაწარმოები ჟანრის მიხედვით და შეძლონ ცეკვის მარტივი ილეთების დაუფლება.
4.      შეძლონ საუბარი საქართველოს ტრადიციებზე,სარიტუალო და საწესო სიმღერებზე.
5.      დაინახონ კავშირი ხალხურ და პროფესიულ მუსიკას შორის.

        სტრატეგიები
        მისაღწევი  
       შედეგები     
   მუს.II.1. მოსწავლეს შეუძლია მუსიკალური ენის ნასწავლი ელემენტების ამოცნობა და მათი გამოყენება რიტმულ-ინტონაციურ სავარჯიშოებსში.
.   განასხვავებს ნელ და ჩქარ ტემპს.
.ტაშით, კაკუნით იმეორებს მარტივ რიტმულ ნახაზს.
მუს.II.3. მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს გამოხატვის სხვადასხვა ფორმას გარკვეული განწყობილების  გადმოსაცემად.
.ხმის, მოძრაობის, ცეკვის, მიმიკის, ჟესტის, თამაშის საშუალებით გამოხატავს ამა თუ იმ განწყობას.
მუს. II.4.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა მოსმენილი მუსიკალური ნაწარმოების მიმართ.
.მოსმენისას  ტაშით, სიმღერით, ცეკვით აჰყვება მუსიკას, „




              მეთოდები

 მინი-ლექცია, გონებრივი იერიში(კითხვა-პასუხი).

           აქტივობები

ჯგუფური და ინდივიდუალური მუშაობა. მუსიკის მოსმენა. ცეკვა.

           რესურსები

სახელმძღვანელო,ცარცი, დაფა,მოსასმენი რეპერტუარი, ბუკი.

            საკლასო
            მენეჯმენტი
         ( გაკვეთილის    
        მიმდინარეობა)

         გამოწვევის ფაზა;
 მოსწავლეებს გავაცნობ გაკვეთილის თემას და მიზნებს.
დამხმარე კითხვების საშუალებით შევეცდაბი თვითონ ახსნან სიტყვა „ფოლკლორის“ მნიშვნელობა.
1.თქვენი აზრით, რატომ ჰქვია სიმღერას ხალხური?
2.ერთი ადამიანი ქმნის თუ ბევრი? (აქ განუმარტავთ სიტყვა ფოლკლორს.) (5 წთ).

       წინარე ცოდნის გააქტიურების ფაზა.

მინი-ლექცია.
ბავშვებას მოვუყვები თუ რატომ და როდის მღეროდნენ, რა სოციალური დანიშნულება ჰქონდა ხალხურ სიმღერა „მზე შინა და მზე გარეთას“.
ვკითხავ თუ იციან კიდევ რომელიმე საწესო სიმღერის შესახებ ან რომელიმე რიტყალის შესახებ.(თუ არ იციან მივანიშნებ სიმღერა „ალილოზე“).
 აქ ვთხოვ ბავშვებს ჩემთან ერთად შეასრულონ ხალხური სიმღერა „მზე  შინა და მზე გარეთა“. სიმღერის დრო
I  ჯგუფი-მერხზე ხელის დარტყმით გამოყოფს ტაქტის ძლიერ დროს.
(მეტრს).
II ჯგუფი-ტაშით აჰყვება მუსიკას. (რიტმი)
III  ჯგუფი-დირიჟორობს პირველ და მეორე ჯგუფს. (15 წთ)

        სიღრმისეული წვდომოს ფაზა.

1.      ხალხური სიმღერა იქმნებოდა ჩანაწერის გარეშე,საჭიროა თუ არა ნოტების ცოდნა?
2.      მაშ ვინ ქმნის ნოტების საშუალებით მუსიკას?(აქ ვთხოვ ბავსვებს გაიხსენონ ზღაპარი მხიარულ ნოტებზე.

მოსწავლეებს მოვასმენინებ სულხან ცინცაძის საკვარტეტო მინიატურას „მზე შინა და მზე გარეთა“ და ვთხოვ გააკეთონ  ნაწარმოების ანალიზი.
1.ვოკალურია თუ ინსტეუმენტული?
2.როგორ ტემპში სრულდება?
3. ფორტეზე ჟღერს თუ პიანოზე?
4.რომელი საკრავის ტემბრები ამოიცნეს?
5.ერთი შემსრულებელი ასრულებს თუ რამდენიმე?
6. რა ჰქვია ერთ, ორ, სამ და ა.შ. შემსრულებელს?
  კიდევ ერთხელ ვრთავ „მზე შინას“ და ვთხოვ ბავშვებს შეძლებისდაგვარად ცეკვის საშუალებიტ გამოხატონ თავიანტი განწყობილება.  (20 წთ)


           დასკვნითი ნაწილი.
კლასში შევაფასებ ჯგუფებს,შევაჯამებ გაკვეთილს.( რა იყო დღეს თქვენთვის ყველაზე საინტერესო?) (4 წთ)
   


             საშინაო დავალება
მოიძიონ ინფორმაცია მშობლების დახმარებით, საწესო  სიმღერებზე  რომლებიც სრულდება სხვადასხვა რიტუალებზე.  (1წთ)


        შეფასების
      კრიტერიუმები


        არა


      ნაწილობრივ


     შეისწავლეს
მოსწავლეებმა ნაწარმოების მოსმენის დროს შეძლეს მეტრის,რიტმის და დირიჟორობის დემონსტრირება



მოსწავლეებმა მოისმინეს და მარტივი ილეთებით იცეკვეს „მზე შინა და მზე გარეთა“.








            
                             გაკვთილის
                                 თემა
ედვარდ გრიგი -„ დილა“.
                             საგანი
მუსიკა
                              სწავლების
                       საფეხური
მე-7 კლასი
                            მოსწავლეთა    
                             რაოდენობა                        
19
                            მასწავლებელი
ინგა ფრეწუაშვილი
                             გაკვეთილის               მ                              მიზნები
ა)მოსწავლეს უვითარდება მუსიკალური
გემოვნება,უჩნდება  
 პოზიტიური  დამოკიდებულება კლასიკური
 მუსიკისადმი.
ბ)ეცნობა კომპოზიტორისა და მისი ქვეყნის ისტორიას,
კულტურას.
                       სტრატეგიები და       
                            მისაღწევი 
                             შედეგები
ა)მიმართულება:კომუნიკაცია,ინტერპრეტაცია,
მუს.VII.5.მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი
მუსიკალური
ნაწარმოების გაანალიზება;
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე საუბრობს
 მუსიკალური
ნაწარმოების მოსმენით გამოწვეულ
შთაბეჭდილებებზე.
 განსაზღვრავს მუსიკალური ნაწარმოების ჟანრს
(ოპერა,ბალეტი,
სიმფონია, ინსტრუმენტული კონცერტი),
სტილს (კლასიკური,ხალხური,თანამედროვე).
საუბრის დროს იყენებს მუსიკალურ
ტერმინოლოგიას.
ბ)მიმარულება:მუსიკალური ნაწარმოების
 აღქმა კონტექსტში
მუს.VII.8.მოსწავლე აღიქვამს მუსიკას,როგორც
 ინფორმაციისა და კომუნიკაციის საშუალებას.
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე საუბრობს იმაზე,
რომ წინა ეპოქაში შექმნილი მუსიკალური ნაწარმოები
 მისთვის დღესაც გასაგებია.

გ)მუს.VII.6.მოსწავლეს შეუძლია,თანაკლასელებს
 გააცნოს მუსიკალური ხელოვნების
 ნიმუში ან მუსიკოსის
შემოქმედება.
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
მოიძიებს და ამუშავებს ინფორმაციას მუსიკალური
ნაწარმოების ან კომპოზიტორის შესახებ;
მოძიებული ინფორმაციების შესახებ მიღებულ
შთაბეჭდილებებს აცნობს თანაკლასელებს.



                       მეთოდები
მინი-ლექცია,გონებრივი იერიში
(კითხვა-პასუხი)
პრეზენტაცია,ნაწარმოების ანალიზი.


                    აქტივობები
ჯგუფური და ინდივიდუალური მუშაობა;
მუსიკის მოსმენა;
                   რესურსები
სახელმძღვანელო,ცარცი,დაფა,მოსასმენი
 რეპერტუარი,
დამატებითი მუს.ლიტერატურა,ნოუთ-ბუკი,
ინტერნეტი;


                        საკლასო        
                      მენეჯმენტი
                   (გაკვეთილის
                    მიმდინარეობა)

      აქტივობა I.   

მასწავლებელი ესალმება კლასს და აცნობს
 გაკვეთილის მიზანს:
დღეს ჩვენ მოვისმენთ ნორვეგიელი კომპოზიტირის,
ედვარდ გრიგის პიესას
„დილა“- სუიტიდან „პერ გიუნტი“  და დაწერთ
  მოსმენილი
 ნაწარმოებიდან მიღებულ შთაბეჭდილებას.
ბავშვებო, გავიხსენოთ ქცევის წესები, კერძოდ:
ყურადღებით მოუსმენთ  მუსიკას, ერთმანეთს და   
აქტიურად ჩაერთვებით მუშაობაში. შეფასების 
კრიტერიუმებს  დაგირიგებთ
 ინდივიდუალურად.  (5წთ)


           მოტივაცია
1)უსმენთ კლასიკურ მუსიკას?

2) გსმენიათ თუ არა, ვინ არის ედვარდ გრიგი?

3) მოგისმენიათ მისი პიესა „ დილა“?



     აქტივობა II.
წინარე ცოდნის შემოწმება და განმტკიცება.
დღეისათვის თქვენ დავალებად გქონდათ,
ამ კითხვებიდან
 გამომდინარე, აგეღოთ ინტერვიუ თანატოლებისაგან და
მოგეძბნათ ინფორმაცია ედვარდ გრიგის შესახებ.

გთხოვთ, ჯგუფების ლიდერებმა წარმოადგინონ
 თქვენი
 ნამუშევრები პრეზენტაციის ფორმით.  (5წთ)

მასწავლებელი აფასებს   II აქტივობას.
         აქტივობა III.
ბავსვები ისმენენ ედვარდ გრიგის „დილას“.  (5წთ)

მოსმენის შემდეგ მასწავლებელი ჯგუფებს ავალებს,
 დაწერონ მოსმენილი ნაწარმოებით გამოწვეული
 შთაბეჭდილება.  (5წთ)
 „კრიტიკული მეგობარი“-ჯგუფები აფასებენ
ერთმანეთს.(5წთ)

აქტივობა  IV.
გთხოვთ, მოძიებული ინფორმაციები ედვარდ
 გრიგისა და
 მისი ქვეყნის შესახებ წარმოადგინოთ
 ინდივიდუალურად.
 (10 წთ).

მასწავლებელი ურიგებთ თვითშეფასების
კითხვარს და
 სთხოვთ შევსებას.(5წთ).
        
მასწავლებელი თვითშეფასების პასუხებიდან
 აკეთებს
 დასკვნას იმის შესახებ, გავიდა თუ არა შედეგზე.
 მიაღწია
თუ არა დასახულ მიზანს. (3წთ)

მასწავლებელი იყენებს განმავითარებელ და
განმსაზღვრელ
 შეფასებას. ასახელებს მოსწავლეებს, ვინც
აქტიურობდა.
იყენებს ზომიერი შექების ფორმას ასახელებს
 იმათაც ვინც
ნაკლებად იყო ჩართული საკლასო მუშაობაში
.საბოლოოდ
აჯამებს გაკვეთილს თავისი პლუს -მინუსებით.

     აქტივობა V.
მასწავლებელი სვავს მოტივირებულ კითხვას:
 „სჭირდება სათანადო განწუობა და
  მომზადება კლასიკური მუსიკის
 მოსმენას, თუ მოულოდნელ სიტუაციებში
 შესაძლებელია
მისგან მაქსიმალური სიამოვნების მიღება?
სახლში გაეცით  ამ კითხვას პასუხი
 და კიდევ რომელ კლასიკურ ნაწარმოებს
 შეისწავლიდით? (2წთ)

                            შეფასება
მასწავლებლის მიერ განმავითარებელი  შეფასებები.
                 საშინაო დავალება
კიდევ ერთხელ მოუსმინეთ სახლში,
ედვარდ გრიგის  დილას და ნახატით
გადმოეცით მუსიკის მოსმენით მიღებული
 განწყობა და შთაბეჭდილება.









                                          შეფასების რუბრიკა
პრეზენტაციი უნარ-ჩვევები
      3-4
         5-6
         7-8
       9-10

პრეზენტაციის წარდგენისას მოსწავლე ვერ ინარჩუნებს წარმომდგენის როლს.მოსწავლეს  სჭირდება პრეზენტაციის ყველა ასპექტზე მუშაობა; დგომის პოზა ვიზუალური კონტაქტი მსმენელთან, მკაფიო გადმოცემა და ხმის ტემბრი.
მოსწავლე პრეზენტაციის ზოგიერთი ნაწილის წარდგენისას ინარჩუნებს წარმომდგენის როლს. მოსწავლეს სჭირდება პრეზენტაციის რამდენიმე ასპექტზე მუშაობა; დგომის პოზა, ვიზუალური კონტაქტი მაყურებელთან, მკაფიო გადმოცემა ან ტემბრი.
მოსწავლე თითქმის მთელი პრეზენტაციის მანძილზე ინარჩუნებს წარმომდგენის როლს,მოსწავლეს აქვს პრეზენტაციის კარგი უნარ-ჩვევები.მაგრამ ერთ-ერთ ასპექტზე ესაჭიროება გაუმჯობესება დგომის ეფექტური პოზა,ვიზუალური კონტაქტი მსმენელთან ან ხმის ტემბრი.
მოსწავლე პრეზენტაციის მანძილზე ინარჩუნება წარმომდგენის როლს. მოსწავლეს აქვს პრეზენტაციის შესანიშნავი უნარ-ჩვევები; დგომის ეფექტური პოზა, ვიზუალური კონტაქტი მსმენელთან, მკაფიო გადმოცემა და ყველასათვის გასაგებ ხმაზე მეტყველება.
       
          



გაკვეთილის ბოლოს მოსწავლის თვითშეფასების სქემა


რა იყო გაკვეთილზე შენთვის ყველაზე საინტერესო?



რა ისწავლე ამ გაკვეთილზე?



რა გააკეთე ამ გაკვეთილზე?












                         კლასი
VIII
                     მასწავლებელი
ინგა ფრეწუაშვილი
                          ჩატარების დრო

                      გაკვეთილის თემა
ლ.ვ.ბეთჰოვენი -
„ევროკავშირის ჰიმნი“
                     გაკვეთილის ხანგრძლივობა
45 წთ



                  კლასი დახასიათება

ბავშვებს შეუძლიათ  დაწერონ  მოსმენილი
 ნაწარმოებით მიღებული
 შთაბეჭდილება.
შეუძლიათ დისკუსიაში მონაწილეობა მიიღონ და
 დაასაბუთონ
საკუთარი მოსაზრება,მოიყვანონ არგუმენტები.
შეუძლიათ ინფორმაციის
 მიძიება და მისი  წარდგენა კლასელების წინაშე.
  




             სასწავლო მიზნები და                                                          
               მოსალოდნელი
                შედეგები                             






მუს. VIII.8. მოსწავლე უსმენს მუსიკალურ ნაწარმოებს
 და საუბრობს
 მის სესახებ. 

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე 
. გადმოსცემს თავის შთაბეჭდილებას ზეპირად,
 ჩანაწერის სახით.
.ზოგადად ახასიათებს შემსრულებელთა შემადგენლობას.
.ახასიათებს მუსიკალური ნაწარმოების ფორმას.
მუს.VIII.9. მესწავლეს ესმის და წარმოაჩენს, რომ მუსიკა
იდეათა
გამოხატვის და კომუნიკაციის საშუალებაა.
.საუბრობს, რა განწყობას უქმნის ესა თუ ის ნაწარმოები.
. ჩამოთვლის რამდენიმე მიზეზს, რისთვისაც ქმნიან ადამიანები
 ხელოვნების ნაწარმოებებს.



                             გაკვეთილის    
                        მსვლელობა,
                        საკლასო
                       მენეჯმენტი  
აქტივობა  I.
მასწავლებელი აცნობს კლასს გაკვეთილის მიზანს.
დღეს ჩვენ
მოვისმენთ ვნახავთ ფრაგმენტს ვენის კლასიკური
 სკოლის
 წარმომადგენელ ლ. ვ. ბეთჰოვენის მე-9 სიმფონიის
ბოლო ნაწილს
 „ევროკავშირის ჰიმნს“ და დაწერთ ნაწარმოებიდან
მიღებულ
 შთაბეჭდილებას.
          მოტივაცია:
მასწავლებალი სვამს კითხვებს კლასში:
1)      მოგისმენიათ  თუ არა ევროკავშირი  ჰიმნი.
2)      რომელ კომპოზიტორს ეკუთვნის ეს ნაწარმოები.
3)      რა იცით ევროპასა და საქართველოს
 ურთიერთობის შესახებ? (5წთ)

აქტივობა II.
მასწავლებელი აყურებინებს ფლეშმობის მიერ
 შესრულებულ
 ევროკავსირის ჰიმნს და ეკითხება ბავშვებს; რა
 იყო პროექტის
 მიზანი?(5წთ).
(მიზანი იყო, მოულოდნელ, მოუმზადებელ
 სიტუაციაში,
კლასიკური მუსიკის
პოზიტივის წარმოჩინება.)
მასწავლებელი სთხოვს ბავშვებს დაწერონ
 ნაწარმოებიდან მიღებული
შთაბეჭდილება და იმსჯელონ,სჭირდება განსაკუთრებული
მომზადება  კლასიკური მუსიკის მოსმენას თუ მოულოდნელ
 სიტუაციაში შესაძლებელია მისგან მაქსიმალური სიამოვნების
 მიღება?
ბავშვებს დაყოფს მასწავლებელი ჯგუფებად. მოსწავლეები
  შთაბეჭდილებებს.(5წთ).

   აქტივობა III.
ჯგუფის ლიდერები კითხულობენ შთაბეჭდილებებს და
 შემდეგ აფასებენ ერთმანეთს-„კრიტიკული მეგობარი“. (5წთ).
    აქტივობა IV.
მასწავლებელი ეკითხება ბავშვებს: მოსმენილი აქვთ თუ არა
 თანამედროვე ინტერპრეტაციით შესრულებული“
 ევროკავშირის  ჰიმნი?“ 
მინი-ლექცია.(5წთ).
მინი ლექციის შინაარსი:-სტრასბურგში ევროპის საბჭოს
სასახლეში,
 დემოკრატიის მე-6 მსოფლიო ფორუმი გახსნა ანსამბლმა
„შავნაბადამ“- „ევროკავშირის ჰიმნით“.
 სიმფონიის ბოლო ნაწილი, ქართული მრავალხმიანობის
 უნიკალურ
 ნიმუშებს შეერწყა. ანსამბლმა ევროპის ჰიმნის ახლებური ვერსია
ევროსაბჭოს სხდომათა დარბაზში გაშალა. აქ გაერთიანებულია
 ბეთჰოვენის მე-9 სიმფონიის ბოლო ნაწილი და ხალხური
 „ნადური.“
 
აქტივობა V.
მასწავლებელი აჩვენებს ფრაგმენტს სტრასბურგში
 შესრულებულ
  “ ევროკავშირის ჰიმნს.“ ანსამბლ „შავნაბადას“
 შესრულებით. (5წთ).
  აქტივობა  VI.
იმართება დიალოგი ქართული ხალხური მუსიკის და
 კლასიკური
 მუსიკის ურთიერთკავშირზე. (5წთ)
     მასწავლებელი არიგებს თვითშფასების კითხვარს
 და სთხოვს
 კითხვარის შევსებას.
(5წთ).
მასწავლებელი იყენებს განმავითარებელ შეფასებას,
ასახელებს
მოსწავლეებს, ვინც აქტიურობდა. იყენებს ზომიერი სექების
 ფორმას.
ასახელებს იმათაც ვინც ნაკლებად იყო ჩართული საკლასო
მუშაობაში.
 საბოლოოდ აჯამებს გაკვეთილს თავისი
 პლუს-მინუსებით. (5წთ)
საშინაო დავალება: რა დანიშნულება აქვს ჰიმნს,
ანუ რისთვის იწერება ჰიმნი?
   










გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი გვარი, პირადი ნომერი:  ინგა ფრეწუაშვილი, 
საგანი:მუსიკა
სწავლების საფეხური/კლასი: VII კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 19 მოსწავლე
სსსმ მოსწავლე: 2 მოსწავლე
გაკვეთილის თემა: ანტონიო ვივალდი-„წელიწადის დრონი“- გაზაფხული
გაკვეთილის მიზანი: გაიგონ ბავშვებმა ანტონიო ვივალდის ბიოგრაფია.
შეძლონ მუსიკის მოსმენის შემდეგ, გადმოსცენ თავისი შთაბეჭდილება სიტყვიერად ან ნახატის საშუალებით,იმსჯელონ თუ როგორ გამოხატა კომპოზიტორმა ვიოლინოს ტემბრის საშუალებით ბუნების საოცარი ხმები.
   მუს.VII.5 მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი მუსიკალური ნაწარმოების გაანალიზება.
. საუბრობს მუსიკალური ნაწარმოების მოსმენით გამოწვეულ შთაბეჭდილებაზე:
.განსაზღვრავს  მუსიკალური ნაწარმოების ჟანრს, სტილს.
.მოსმენის დროს ახასიათებს მუსიკის გამომსახველობით საშუალებებს.

#
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი
კლასის ორგანიზების ფორმა
სასწავლო რესურსი
დრო

 I აქტივობა:
მოსწავლეებს გავაცნობ გაკვეთილის თემას, მიზნებს და შეფასების კრიტერიუმებს.აქვე შევახსენებ ქცევის წესებს.

II აქტივობა:
საშინაო დავალების წარდგენა.
მოსწავლეები გააკეთებენ პრეზენტაციას ვივალდის ბიოგრაფიაზე.
 სსსმ მოსწავლეებს დავალებად ჰქონდათ ვიოლინოს დახატვა.( როგორც შე
ძლებენ)
მოსწავლეები კითხვა-პასუხის რეჟიმში ისაუბრებენ ვიოლინოს შემადგენლობაზე, სადაც სსსმ მოსწავლეები წარადგენენ და დაფაზე გამოაკრავენ თავიანთ ნამუშევარს. აქვე განმავითარებელი შეფასებით შევაფასებ მათ ნახატს და გავიგებთ თუ რამდენად იციან ვიოლინოს შემადგენლობა.(ნახატის შინაარსს ექცევა ყურადღება ).
III აქტივობა:
მოსწავლეები   მას შემდეგ რაც გაეცნობიან ვივალდის ბიოგრაფიას, მოისმენენ ნაწარმოებს „წელიწადის დრონი“.
აქ კლასი იყოფა ორ ჯგუფად. ერთ ჯგუფში იქნება ერთი სსსმ მოსწავლე  და მეორე ჯგუფში  მეორე სსსმ მოსწავლე. ორივე ჯგუფი წერს მოსმენილი ნაწარმოებიდან მიღებულ შთაბეჭდილებას.ხოლო სსსმ მოსწავლეები ხატავენ მოსმენილი ნაწარმოებიდან მიღებულ შთაბეჭდილებას. აქვე ვაფასებ ორივე ჯგუფს და ოროვე სსსმ მოსწავლეს განმავითარებელი შეფასებით.

IV აქტივობა;
მოსწავლეები ასრულებან დავალებას სამუშაო რვეულში.ხოლო სსსმ მოსწავლეები ამ კითხვებზე კითხვა-პასუზის რეჟიმით პასუხობენ მასწავლებელს .
აქტივობა:
გაკვეთილის შეჯამება.
დავუსვავ კითხვას თუ რა იცოდნენ მოსწავლეებმა ა.ვივალდის შესახებ
 და რა ისწავლეს ახლა. T სქემის საშუალებით მოსწავლეები დაფაზე მოახდენენ გაკვეთილის შეჯამებას.ხოლო სსსმ მოსწავლეები
 T დიაგრამას  შეავსებენ წინასწარ ჩემს მიერ გამზადებულ ფურცლებზე.
  საშინაო დავალება: ბავსვებს ვთხოვ სახლში ინტერნეტის საშუალებით მოისმინონ ა. ვივალდის „გაზაფხული“ და მისგან მიღებული შთაბეჭდილება დაწერონ ჩანახატის სახით. ხოლო სსსმ მოსწავლეები დახატავენ  მოსმენილი ნაწარმოებიდან მიღებულ შთაბეჭდილებას.






























კითხვა-პასუხი




















ინდივიდუალურად






































ჯგუფური მუშაობა





























ინდივიდუალურად











ინტერნეტი,ოთიაშვილის დამხმარე ლიტერატურა, სახელმძღვანელო.



ფერადი ფანქრები, ფურცლები, დაფა, ცარცი.




























































მოსწავლის სამუშაო რვეული.























დაფა, ცარცი, ფურცლები, კალამი.








1წთ







13წთ






































15წთ

































10წთ







5წთ
















1წთ

                                                       
შეფასების კრიტერიუმები
ხშირად
ზოგჯერ
არცერთხელ
1. მოსწავლე ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში.



2. კონცენტრირებულია დავალებებზე.



3. გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებას და ასაბუთებს მას.



4.პატივს სცემს სხვის აზრს.



        

                                         პრეზენტაციის უნარ-ჩვევები
პრეზენტაციის წარდგენისას მოსწავლე ვერ ინარჩუნებს წარმომდგენის როლს. მოსწავლეს სჭირდება პრეზენტაციის ყველა ასპექტზე მუშაობა: დგომის პოზა, ვიზუალური კონტაქტი მსმენელთან. მკაფიო გადმოცემა და ხმის ტემბრი.
მოსწავლე პრეზენტაციის ზოგიერთი  ნაწილის წარდგენისას ინარჩუნებს წარმომდგენის როლს.მოსწავლეს სჭიედება პრეზენტაციის რამდენიმე ასპექტზე მუშაობა.დგომის პოზა, ვიზუალური კონტაქტი მსმენელთან. მკაფიო გადმოცემა და ხმის ტემბრი.
მოსწავლე თითქმის მთელი პრეზენტაციის მანძილზე ინარჩუნებს წარმომდგენის როლს. მოსწავლეს აქვს პრეზენტაციის კარგი უნარ-ჩვევები. მაგრამ ერთ-ერთ ადგილზე ესაჭიროება გაუმჯობესება დგომის ეფექტური პოზა, ვიზუალური კონტაქტი მსმენელთან.
მოსწავლე პრეზენტაციის მანძილზე ინაჩუნებს წარმომდგენის როლს. მოსწავლეს აქვს პრეზენტაციის შესანიშნავი უნარ-ჩვევები. დგომის ეფექტური პოზა, ვიზუალური კონტაქტი მსმენელთან, მკაფიო და ყველასთვის გასაგებ ხმაზე მეტყველება.
  

                               სსსმ მოსწავლის ნახატის შეფასების რუბრიკა
საერთიდ არ ემთხვევა ნაწარმოების თემა და ნახატი ერთმანეთს
ნაწილობრივ არის გადმოცემული მუსიკით მიღებული შთაბეჭდილება.
ნახატში კარგედ  არის გადმოცემული მუსიკით მიღებული შთაბეჭდილება.


                                                     მასწავლებელი: ინგა ფრეწუაშვილი



გაკვეთილის გეგმა


მასწავლებლის სახელი გვარი: ინგა ფრეწუაშვილი, 
საგანი: მუსიკა
სწავლების საფეხური/კლასი:   IX  კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:   34 მოსწავლე.        სსსმ-- 1მოსწავლე
გაკვეთილის თემა:   მივალ გურიაში მარა...“
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეები გაეცნობიან ინფორმაციას გურიის ადგილმდებარეობის, ტრადიციების, კულტურული ძეგლების და მუსიკის შესახებ. მოსწავლეებს განუვითარდებათ ინფორმაციის მოძიების, დახარისხების, პრეზენტაციის, მუსიკის მოსმენის - ანალიზის და სიმღერის უნარ-ჩვევები.

1-   მიზანი/მიზნები   და   შედეგი ( ინდიკატორები) მთელი კლასისთვის, ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით
      მოსწავლემ უნდა შეძლოს
მუს.  IX  . 6.   მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი მუსიკალური ნაწარმოების გაანალიზება.
·           საუბრობს მუსიკალური ნაწარმოებით გამოწვეულ შთაბეჭდილებაზე.
·           ამოიცნობს მუსიკალურ ნაწარმოებს მოსმენისას.
მუს. IX  . 8.  მოსწავლეს შეუძლია მუსიკალური ნაწარმოების სტრუქტურული და სახეობრივი მხარეების დახასიათება.
·         მსჯელობს ხალხური სიმღერის მახასიათებლებზე (დიალექტი, ჟანრი, თემატიკა, შემსრულებლებთა შემადგენლობა)



2-        მიზანი/ მიზნები   და  შედეგი ( ინდიკატორები)  სსსმ მოსწავლისთვის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის მიხედვით
        მოსწავლემ უნდა შეძლოს
მუს.    IX. 6.   მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი მუსიკალური ნაწარმოების გაანალიზება.
·            შეუძლია მუსიკალური ნაწარმოების მოსმენა .
მუს.   IX . 8.  მოსწავლეს შეუძლია მუსიკალური ნაწარმოების სტრუქტურული და სახეობრივი მხარეების დახასიათება.
·         ამოიცნობს  სიმღერის  შემსრულებლებთა  შემადგენლობას.





N
აქტივობის  მიზანი და აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)

1


     აქტივობის მიზანი
 მოსწავლეებსი ხელი შეეწყოს ორგანიზებულობის უნარს, ქცევის თვითმართვას, კეთილგანწყობილი და უსაფრთხო გარემოს შექმნა. ა
       აქტივობის აწერა:
 მოსწავლეებს გავაცნობ გაკვეთილის თემას, მიზნებს და შეფასების კრიტერიუმებს.აქვე შევახსენებ ქცევის წესებს.
        აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებში ინტერესის სტიმულირება, მამოტივირებელი გარემოს შექმნა და მოსწავლეების მხრიდან სავარაუდო პასუხების ინიცირება.
    აქტივობის აღწერა;
 მასწავლებელი სვამს კითხვებს.
·         რამდენ ხმიანი შიძლება იყოს ხალხური სიმღერა?
·         რომელი ხალხური სიმღერაა გავრცელებული ყველაზე  მეტად საქართველოში?
·         რომელი სიმღერაა ოქროს დისკზე ჩაწერილი და გაგზავნილი კოსმოსში?
·         რა  მნიშვნელობა აქვს ქართულ მუსიკალურ კულტურას  საქართველოსთვის?
მასწავლებელი ისმენს მოსწავლეების პასუხებს და აძლევს განმავითარებელ შეფასებას.
სსსმ მოსწავლეს ეკითხება მასწავლებელი რამდენ ხმიანი შეიძლება იყოს  ქართული ხალხური სიმღერა?





ვერბალური



















ვერბალური
კითხვა-პასუხი

მთელი კლასი




















მთელი კლასი

დაფა, ცარცი.

3წთ




















10 წთ






2



      აქტივობის მიზანი
წინარე ცოდნის გააქტყიურება.

     აქტივობის აღწერა:
 მასწავლებელი სლაიდ შოუს საშუალებით აჩვენებს ბავშვებს გურიის  გეოგრაფიულ, ეთნოგრაფიულ და  მუსიკალურ კულტურას.
მასწავლებელი სვამს კითხვებს:
·         რომელი ჟანრის სიმღერებია თქვენთვის ცნობილი?
·         რას ნიშნავს ორპირული შესრულება?
·         რა ჰქვია მაღალ ხმას,რომელისც
იმეორებს  ოსტინატურად(დაჟინებით) მოკლე გრძლიობის ნოტებსა და ურთულეს ფიგურაციებს?
დროდადრო მასწავლებელი აძლევს განმავითარებელ შესრულებას.

 სსსმ  მოსწავლემ უნდა დაწეროს
ერთი მისთვის ცნობილი სიმღერის   ჟანრი.
 
    აქტივობის მიზანი:
გააზრების, ანალიზის, მუსიკის მოსმენის უნარის განვითარების ხელშეწყობა. გუნდურობის, ურთიერთთანამშრომლობის და აზრთა გაზიარების მიღწევა.
      აქტივობის აღწერა
 მასწავლებელი ჯგუფურად დაყოფს მოსწავლეებს და ასმენინებს საისტორიო- საგმირო სიმღერას „ ხასანბეგურა“ და აძლევს დავალებას მოისმინონ და დაწერონ
·         როგორი ხასიათისაა ეს სიმღერა?
·         რომელ სტილს და ჟანრს მიეკუთვნება?

*რამდენ ხმიანია ეს სიმღერა.
*მოიფიქრონ და დაასახელონ საპირისპირო ხასიათის სიმღერა შესწავლილი რეპერტუარიდან.
მასწავლებელი აძლევს დროის ლიმიტს საჭირო შემთხვევაში ეხმარება მათ.

    აქტივობის მიზანი:
ხელი შეეწყოს ცოდნის გამთლიანებას.
     აქტივობის აღწერა;
ჯგუფის მიერ არჩეული პრეზენტატორი წარადგენს ნამუშევარს.
 მასწავლებელი აძლევს განმავითარებელ შეფასებას.

სსსმ მოსწავლე ამოიცნობს რამდენ ხმიანია მოსმენილი სიმღერა.
      აქტივობის მიზანი;
 სიმღერის შესწავლის უნარ-ჩვევების გამომუშავება.
      აქტივობის აღწერა:
  აქვე მოსწავლეები შეისწავლიან გურულ ლირიკულ სიმღერას „მივალ გურიაში’ (ტექსტის შესწავლა საშინაო დავალებად ჰქონდათ დავალებული ).

სსსმ მოსწავლეს სიმღერის ტექსტი უდევს მერხზე და მღერის მოსწავლეებთან ერთად.
 
       აქტივობის მიზანი:
 თვითშეფასების ამაღლების უნარ-ჩვევების გამომუშავება.
      აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი აჯამებს გაკვეთილს, აფასებს და მოსწავლეებს ურიგებს თვითშეფასების კითხვარს.

საშინაო დავალება;
 მოისმინონ  გურული ხალხური სიმღერა „ შავი შაშვი’ და გააკეთონ ანალიზი.

სსსმ მოსწავლე მოუსმენს  გურულ ხალხურ სიმღერას „ შავი შაშვი’ და ამოიცნობს რამდენ ხმიანია.



მინი -ლექცია










































პრაქტიკული სამუშაო
























პრეზენტაცია












სიმღერის შესწავლა































მთელი კლასი



























ჯგუფური



































მთელი კლასი





პროექტორი
































მოსასმენი მასალა.კომპიუტერი.







































სინთეზატორი.

7წთ


































10 წთ

























5 წ












5წთ

















5წ


გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:  მოსწავლეები ფლობენ ინფორმაციას გურიის ადგილ მდებარეობაზე, ტრადიციებე, კულტურულ ძეგლებსა და მუსიკალური ფოლკლორის შესახებ. შეუძლიათ მოისმინონ და გაანალიზონ მუსიკალური ნაწარმოები. შეუძლიათ განსაზღვრონ შემსრულებელთა რაოდენობა, შემადგენლობა, მუსიკალური ჟანრი, სტილი.ასრულებენ სიმღერას ხალხური რეპერტუარიდან თანაკლასელებთან ერთად. ფლობენ პრეზენტაციისა და თანამშრომლობით უნარებს.
სსსმ მოსწავლემ იცის რამდენ ხმიანი შეიძლება იყოს ქართული ხალხური სიმღერა. ისმენს ქართულ ხალხურ სიმღერას და ამოიცნობს შემადგენლობას. მღერის თანაკლასელეთან ერთად სიმღერას ‘მივალ გურიაში“


               
                                            
                                            შეფასების რიბრიკა

კრიტერიუმები
   დიახ
  ნაწილობრივ
  არა
მოსწავლე ფლობს ქართული ხალხური მუსიკის რითმის დამახსოვრებას.
მარტო და სხვებთან ერთად სიმღერის უნარ-ჩვევებს.



მოსწავლე ფლობს მოსმენილი ნაწარმოების ჟანრის  განსაზღვრისა და ანალიზის უნარ-ჩვევას.



მოსწავლე ნათლად და გასაგებად გადმოსცემს სათქმელს, ამყარებს კონტაქტს აუდიტორიასთან.




              
                                




                                       ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა


კრიტერიუმები
 დაბალი
  საშუალო
   მაღალი
 თანამშრომლობა
პასიურია არ არის ჯგუფში ჩართული
ცდილობს ჯგუფის წევრებთან თანამშრომლობას.
აქტიურადაა ჩართული ჯგუში,თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან.
 დროის ლიმიტი
არ იცავენ დროის ლიმიტს.
უმნიშვნელოდ გადასცდნენ დროს.
დაიცვეს დროის ლიმიტი.
პრეზენტაცია
არ შეუძლია პრეზენტაციის გაკეთება.
აკეთებს პრეზენტაციას,მაგრამ ვერ მეტყველებს  გამართულად.
ნათლად გადმოსცემს აზრს,მეტყველებს გამართულად.


                              
                               სსსმ მოსწავლის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
       დიახ
 ნაწილობრივ
  არა
ნაწარმოების მოსმენისას ამოიცნობს   ქართული ხალხური სიმღერის შემადგენლობას.



 ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში



შეუძლია სიმღერა თანაკლასელებთან ერთად.




მასწავლებელი: ინგა ფრეწუაშვილი




გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი გვარი, პირადი ნომერი:  ინგა ფრეწუაშვილი, 
საგანი:მუსიკა
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი.    I  კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 24 მოსწავლე.       1  სსსმ მოსწავლე
გაკვეთილის თემა: „მზე  შინა და მზე გარეთა“
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეები შეძლებენ:
1.    ტაშით, კაკუნით აჰყვნენ მუსიკას.
2.    ჰქონდეთ დირიჟორობის ჩვევები.
3.    გაარჩიონ მუსიკალური ნაწარმოები ჟანრის მიხედვით და შეძლონ  სიმღერის მოტივის ამოცნობა.
შეძლონ საუბარი საქართველოს ტრადიციებზე,სარიტუალო და საწესო სიმღერაბზე.

1-   მიზანი/მიზნები   და   შედეგი ( ინდიკატორები) მთელი კლასისთვის, ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით
      მოსწავლემ უნდა შეძლოს
მუს.დაწყ.(I ) 1.  გარესამყაროში არსებული და ხელოვნურად შექმნილი ხმის, ბგერის, ხმაურის, მღერის და მუსიკალური ენების ცალკეული ელემენტების(მაგ: რიტმის, ტემპის, მელოდიის და ა.შ) გამოყენება გარკვეული ემოციური მდგომარეობის გადმოსაცემად.
·         როგორ შეუძლია ამა თუ იმ ხმას რაიმე ემოციის გამოწვევა?
·         როგორ აისახება გარესამყარო ამა თუ იმ ხალხურ სიმღერაში ან პროფესიულ მუსიკაში.

2-        მიზანი/ მიზნები   და  შედეგი ( ინდიკატორები)  სსსმ მოსწავლისთვის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის მიხედვით
        მოსწავლემ უნდა შეძლოს
მუს.დაწყ.(I )1.გარესამყაროში არსებული ხმის, ხმაურის, ბგერის, მუსიკის მოსმენა და შეგუება.
*მზის პლანეტის ხმის მოსმენისას გრაფიკულად გამოსახავს ხმაურით გამოწვეულ განწყობას.
* უსმენს  ხალხურ სიმღერას“ მზე შინა და მზე გარეთა.“ (მშვიდად)


N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)

1


     აქტივობის მიზანი
 მოსწავლეებსი ხელი შეეწყოს ორგანიზებულობის უნარს, ქცევის თვითმართვას, კეთილგანწყობილი და უსაფრთხო გარემოს შექმნა. ასევე ყურადრების კონცენტრაცია.
  აქტივობის აღწერა
მოსწავლეებს გავაცნობ გაკვეთილის თემას, მიზნებს და შეფასების კრიტერიუმებს.აქვე შევახსენებ ქცევის წესებს.
დამხმარე კითხვების საშუალებით შევეცდაბი თვითონ ახსნან სიტყვა „ფოლკლორის“ მნიშვნელობა.
1.თქვენი აზრით, რატომ ჰქვია სიმღერას ხალხური?
2.ერთი ადამიანი ქმნის თუ ბევრი? (აქ
განვმარტავ   სიტყვა ფოლკლორს.)





გონებრივი
იერიში

მთელი კლასი

დაფა, ცარცი.

5წთ
2



  აქტივობის მიზანი
მოსწავლეებში ინტერესის სტიმულირება, მამოტივირებელი გარემოს შექმნა და მოსწავლეების მხრიდან სავარაუდო პასუხების ინიცირება.
    აქტივობის აღწერა  
ბავშვებას მოვუყვები თუ რატომ და როდის მღეროდნენ, რა სოციალური დანიშნულება ჰქონდა ხალხურ სიმღერა „მზე შინა და მზე გარეთას“.

სსსმ მოსწავლეს მერხზე დაუდებს მასწავლებელი მზის ნახატს და აუხსნის რომ ეს არის მზე რაზეც  საუბარია.

ვკითხავ მოსწავლეებს თუ იციან კიდევ რომელიმე საწესო სიმღერის შესახებ ან რომელიმე რიტუალის შესახებ.(თუ არ იციან მივანიშნებ სიმღერა „ალილოზე“)     აქტივობის  მიზანი;
 სიმღერის შესწავლის უნარ-ჩვევების გამომუშავება.
   აქტივობის აღწერა
 აქ ვთხოვ ბავშვებს ჩემთან ერთად შეასრულონ ხალხური სიმღერა „მზე  შინა და მზე გარეთა“
სსსმ მოსწავლე უსმენს მოსწავლეების მიერ შესრულებულ სიმღერას.
მასწავლებელი ჯგუფებად ყოფს მოსწავლეებს.
   სიმღერის დროს:
I   ჯგუფი --მერხზე ხელის დარტყმით გამოყოფს ტაქტის ძლიერ დროს.
(მეტრს).
II ჯგუფი - ტაშით აჰყვება მუსიკას. (რიტმი)
III  ჯგუფი--დირიჟორობს პირველ და მეორე ჯგუფს.

სსსმ მოსწავლეს ახვედრებს ჯგუფში სადაც დავალება აქვთ ტაშით რიტმის გამოხატვა.მოსწავლე შეძლებისდაგვარად აჰყვება მუსიკას და მოსწავლეებს, (მასწავლებლის დახმარებით.)



მინი -ლექცია

























ვერბალური
























სიმღერის შესრულების დროს
რიტმის, მეტრის და დირიჟორობის დემონსტრირება
















ჯგუფურად




































მთელი კლასი

სინთეზატორი

15წთ
3



  აქტივობის მიზანი
გააზრების, ანალიზის, მუსიკის მოსმენის უნარის განვითარების ხელშეწყობა.   
აქტივობის აღწერა:    
ხალხური სიმღერა იქმნებოდა ჩანაწერის გარეშე,საჭიროა თუ არა ნოტების ცოდნა?
1.მაშ ვინ ქმნის ნოტების საშუალებით მუსიკას?

მოსწავლეებს მოვასმენინებ სულხან ცინცაძის საკვარტეტო მინიატურას „მზე შინა და მზე გარეთა“ და  ვთხოვ ბავშვებს ამოიცნონ „ მზე შინას“ მოტივი და დაითვალონ რამდენი ბგერისგან შედგება ის.
სსსმ მოსწავლე უსმენს მუსიკას და  აფერადებს (მეგობრის დახმარებით )მზის კონტურს .
 ამის შემდეგ მასწავლებელი ბავშვებს აჩვენებს ვიდეოს - „პლანეტის ხმები“- მზე.  მოსწავლეები უსმენენ  მზის  ბუნებრივ ხმას და საუბრობენ  ამ ხმით გამოწვეულ განწყობაზე.
სსსმ მოსწავლე კი გრაფიკულად გადმოსცემს მზის ხმაურით გამოწვეულ შთაბეჭდილებას.






გონებრივი იერიში







მუსიკალური ნაწარმოების მოსმენისას მოტივის ამოცნობა.















როგორ აისახება გრესამყაროში ესა თუ ის ხმები.



































მოსასმენი აპარატურა. მოსასმენი რეპერტუარი.


20წთ
4



           დასკვნითი ნაწილი.
კლასში შევაფასებ ჯგუფებს,შევაჯამებ გაკვეთილს.( რა იყო დღეს თქვენთვის ყველაზე საინტერესო?) 
   




კითხვა-პასუხის საშუალებით ცოდნის შეჯამება




4წთ
5




             საშინაო დავალება
მოიძიონ ინფორმაცია მშობლების დახმარებით, საწესო  სიმღერებზე  რომლებიც სრულდებოდა  სხვადასხვა რიტუალებზე. 





1წთ

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:მოსწავლეები შეძლებენ  მუსიკასთან ერთად მეტრის, რიტმის და დირიჟორობის დემონსტრირებას. გადმოსცემენ და ისაუბრებენ  ამა თუ იმ ხმით და მუსიკით გამოწვეულ ემოციაზე. შეასრულებენ სიმღერას. ისაუბრებენ  საქართველოს ტრადიციებზე,სარიტუალო და საწესო სიმღერებზე.

  სსსმ მოსწავლეს შეძლებს;ტაში ააყოლოს მუსიკას (შეძლებისდაგვარად),მზის პლანეტის ხმით გამოწვეული ემოცია გადმოსცეს გრაფიკულად.უსმინოს მოსწავლეების  მიერ შესრულებულ სიმღერას.
შეფასება:
მოსწავლეები  შეფასდებიან განმავითარებელი შეფასებით: სიტყვიერი კომენტარით, სიტყვიერი შეფასებით, რჩევა- დარიგებით (გაკვეთილის პროცესში)
ანალიტიკური შეფასების სქემა/რუბრიკა:


        შეფასების
      კრიტერიუმები


        დაბალი


      ნაწილობრივ


     შეისწავლეს
მოსწავლეებმა ნაწარმოების მოსმენის დროს შეძლეს მეტრის,რიტმის და დირიჟორობის დემონსტრირება
ვერ ახერხებს რიტმულ- ინტონაციური დავალების შესრულებას
ნაწილობრივ ახერხებრიტმულ- ინტონაციური დავალების შესრულებასს
მთლიანად ახერხებს რიტმულ- ინტონაციური დავალების შესრულებას .



გაკვეთილზე ჩართულობა

არ არის საგაკვეთილო პროცესში ჩართული

ცდილობა ჩაერთოს საგაკვეთილო პროცესში

აქტიურად არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში




        სსსმ მოსწავლის შეფასების სქემა

კრიტერიუმები
        კი
  ნაწილობრივ
   არა
ნაწარმოების მოსმენის დროს რიტმულად აყოლებს ტაშს



 ჩართულია გაკვეთილში



 მუსიკის მოსმენის უნარი




ხელმოწერა:    ი. ფრეწუაშვილი
თარიღი:






გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი გვარი, პირადი ნომერი:  ინგა ფრეწუაშვილი, 
საგანი:მუსიკა
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი.   III    კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:   23 მოსწავლე  1 სსსმ მოსწავლე.
გაკვეთილის თემა:  სხვადასხვა ხალხის ხალხური მუსიკა.   „კირია ლესა“
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეები შეძლებენ:
1.    ტაშით, კაკუნით აჰყვნენ მუსიკას.
2.     ჰქონდეთ სიმღერის შესრულების უნარ-ჩვევები.
3.    მოსწავლეები ამოიცნობენ ქართულ ხალხურ მუსიკალურ საკრავებს მისი ჟღერადობის მიხედვით.

1-   მიზანი/მიზნები   და   შედეგი ( ინდიკატორები) მთელი კლასისთვის, ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით
      მოსწავლემ უნდა შეძლოს
მუს.დაწყ.(I )6 ხალხური მუსიკის თავისებურებების ამოცნობა.
       *როგორ აისახება სხვადასხვა ფორმა ხალხურ მუსიკასში.

1-        მიზანი/ მიზნები   და  შედეგი ( ინდიკატორები)  სსსმ მოსწავლისთვის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის მიხედვით
        მოსწავლემ უნდა შეძლოს
მუს. დაწყ.(I ) 6  ხალხური მუსიკის მოსმენა და შეგუება.
  *  მეგრული ხალხური სიმღერის მოსმენა და შეგუება.
  * სამეგრელოში გავრცელებული საკრავის  „ლარჭემის „ - გაცნობა.


N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)

1


         გამოწვევის ფაზა;
 მოსწავლეებს გავაცნობ გაკვეთილის თემას, მიზნებს და შეფასების კრიტერიუმებს.აქვე შევახსენებ ქცევის წესებს.
   აქტივობა 1:
გაკვეტილს ვიწყაბთ მოთელვით, რომელიც რიყმულ სავარჯიშოებზეა დაფუძნებული. ეს აქტივობა განაწყობს ბავსვებს  მუსიკის გაკვეთილისთვის.  ტაშს ვუკრავს 2/4 ზომაში და ვთხოვს
 ბავსვებს მომბაძონ. ამის შემდეგ ვცვლი რიტმულ სურათის ტემპს, ხან ვანელებ და ხან ვაჩქარებ. მოსწავლეები ასეულებენ რიტმულ -ინტონაციურ სავარჯიშოს.
სსსმ მოსწავლე  რიტმულ -ინტონაციურ სავარჯისოს ასრულებს მაწავლებლის დახმარებით.




რიტმულ -ინტონაციური სავარჯიშო


მთელი კლასი



5წთ
2



       წინარე ცოდნის გააქტიურების ფაზა.
ბავშვებას მოვუყვები თუ რატომ და როდის მღეროდნენ სამეგრელოში სიმღერა „კირია ლესა“
აქტივობა 2:
სლაიდ-შოუს საშუალებით ვაჩვენებ სამეგრელოს
ღირსშესანიშნაობებს.
ვსვავ კითხვას;
რა ვიცით სამეგრელოს კულტურაზე, ადათ წესებზე, სამზარეულოზე, მუსიკალურ საკრავებზე და სიმღერის მრავალხმიანობაზე? 
რა იციან მეგრულ დიალექტზე?
სსსმ მოსწავლეს უყურებს სლაიდ-შოუს.
 აქტივობა 3:
მოსწავლეებს ვთხოვ იმღერონ ჩემთან ერთად მეგრული სიმღერა „კირია ლესა“- რომელიც იმღერებოდა ახალ წელს სამეგრელოში. (ტექსტის  შესწავლა მოსწავლეებს ჰქონდათ საშინაო დავალებად).
 სსსმ მოსწავლეს ვუდეფ მერხზე სიმღერის ტექსტს და ვთხოვ თვალი გააყოლოს ტექსტს.
სსსმ მოსწავლე უსმენს მოსწავლეების მიერ შესრულებულ სიმრერას.

აქტივობა 4:
მოსწავლეები ვაჩენებ სლაიდ -შოუს საშუალებით ქართულ ხალხურ მუსიკალურ საკრავებს. და ვთხოვ რომ ამოიცნონ რომელი საკრავებია.

სსსმ მოსწავლე აფერადებს სამეგრელოსი გავრცელებულ ხალხუე მუსიკალურ საკრავს „ლარჭემის“- კონტურს. მოსწავლეების სარავების ამოცნობის შემდეგ მასწავლებელი იღებს სსსმ მოსწავლის მიერ გაფერადებულ  ლარჭემის კონტურს. შეაქებს სსსმ მოსწავლეს გაწეულ შრომას და აძლევს განმავითარებელ შეფასებას. ამის შემდეგ აკრავს დაფაზე და აცნობს „ლარჭემის“ აგაბულებას და ასმენინებს „ლარჭემის  „ ჟღერადობას“.

აქტივობა 5. მოსწავლეებს ვავსებინებ შემდეგი ტიპის დავალებას.
1.    რომელ ხალხურ საკრავებს ვიცნობ?
2.    რა გინდა იცოდე ხალხური საკრავების შესახებ?
3.    რა ისწავლე?

სსსმ მოსწავლეს დავუდებ მერხზე რამოდენიმე დახატულ ინსტრუმენტის სურათს და ვთხოვ მოხაზოს აქედან რომელია „ლაეჭემი“-რომელზეც ვისაუბრეთ გაკვეთილზე.
(((ტექსტი((მიმის სემდეგ ამის შემდეგ შვაჯამებ და შევაფასებ გაკვეთილს.

საშინაო დავალება: მოსწავლეებმა დაამზადონ რომელიმე ხალხური საკრავი.
სსსმ მოსწავლემ მშობლის დახმარებით დახატოს ან გააფერადოს რომელიმე ხალხური მუსიკალური საკრავი.შევაჯამებ და სევაფასებ გაკვეტილს.9ატაიაქტივობავობა 3


მინი -ლექცია















კითხვა-პასუხი.





სიმღერის შესრულება
















ინდივიდუალურად







მთელი კლასი





პროექტორი
კომპიუტერი

15წთ
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები: მოსწავლეები შეძლებენ   რიტმულ- ინტონაციური სავარჯიშოების შესრულებას, მეგრული სიმღერის „კირია ლესას“ სიმღერის შესრულება, ამოიცნობებ ქარტულ ხალხურ საკრავებს და ისაუბრებენ სამეგრელოს კულტურაზე, ისტორიაზე და ფოლკლორზე.
სსსმ მოსწავლე შეძლებს მეგრული ხალხური სიმღერის „კირია ლესას“ მოსმენა, გაგებას და ეცოდინება  ხალხური მუსიკალური საკრავი  „ლარჭემი“.





ანალიტიკური შეფასების სქემა/რუბრიკა:


        შეფასების
      კრიტერიუმები


        დაბალი


      ნაწილობრივ


     შეისწავლეს
რიტმულ ინტონაციური
 სავარჯიშო
ვერ ახერხებს რიტმულ- ინტონაციური დავალების შესრულებას
ნაწილობრივ ახერხებრიტმულ- ინტონაციური დავალების შესრულებასს
მთლიანად ახერხებს რიტმულ- ინტონაციური დავალების შესრულებას .



გაკვეთილზე ჩართულობა

არ არის საგაკვეთილო პროცესში ჩართული

ცდილობა ჩაერთოს საგაკვეთილო პროცესში

აქტიურად არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში




        სსსმ მოსწავლის შეფასების სქემა

კრიტერიუმები
        კი
  ნაწილობრივ
   არა
რიტმულ-ინტონაციური სავარჯიშო



 ჩართულია გაკვეთილში



 მუსიკის მოსმენის უნარი




ხელმოწერა:    ი. ფრეწუაშვილი
თარიღი:













No comments:

Post a Comment