პროექტი
სახელწოდება: „მუსიკას არ აქვს საზღვრები“
პროექტის ავტორი;ინგა ფრეწუაშვილი
სკოლის დასახელება:სსიპ მარტყოფის # 2 საჯარო სკოლა
სამიზნე ჯგუფი: IX კლასის მოსწავლეები, თვითმართველობის მუსიკალური ჯგუფი და მე-2 საჯარო
სკოლის ლტოლვილი მოსწავლეები.
საკონტაქტო მონაცემები; ტელ. 577 901 169
პროექტის განხორციელების ვადები; 2018- 2019 სასწავლო
წელი
პროექტის შექმნასა და განხორციელებაში მეხმარება ეროვნული
სასაწავლო გეგმის სტანდარტები და ინდიკატორები.
მუს.IX.4 მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო პროექტში
მონაწილეობა.
. გეგმავს პროექტს და ანაწილებს ფუნქციებს.
.მოიძიებს თეორიულ მასალას.
.მონაწილეობს პროექტის წარდგენასა და შეფასებაში.
ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნები
. დღევანდელ
დინამიკურ,ეთნიკურად და კულტურულად მრავალფეროვან სამყაროში საზოგადოების ფუნქციონირებისათვის განსაკუთრებულ
მნიშვნელობას იძენს ურთიერთპატივისცემის,ურთიერთგაგებისა და ურთიერთშემეცნების ჩვევები.
სკოლამ უნდა გამოუმუშაოს მოზარდს ადამიანის უფლებების დაცვისა და პიროვნების პატივისცემის უნარი,რომელსაც იგი გამოიყენებს
საკუთარი და სხვისი თვითმყოფადობის შესანაჩუნებლად. მოზარდს უნდა შეეძლოს ადამიანის
არსებითი უფლებების შესახებ მიღებული თეორიული ცოდნის განხორციელება და ამ პრინციპებით ცხოვრება.
. იყოს შემწყნარებელი,
პატივს სცემდეს სხვას, მის უფლებებს რელიგიას, ცხოვრებას, წესს. იცოდეს როგორ გამოიყენოს
საკუთარი უფლებები და როგორ არ შეზღუდოს სხვისი.
პრობლემის განსაზღვრა
( არსებული სიტუაციური ანალიზი)
რამდენიმე
წელია, მარტყოფში მოქმედებს საიმიგრაციო ცენტრი.დღეისათვის ამ ცენტრში იმყოფება უამრავი
ლტოლვილი ბავშვი, სხვადასხვა ქვეყნიდან,უმეტესად კი ავღანეთიდან, ეგვიპტიდან, ერაყიდან
და სხვა....
ლტოლვილები
არიან ის ადამიანები, რომლებსაც იძულებით დაატოვებინეს საკუთარი ქვეყანა, რასის, რელიგიის,
ნაციონალობის, პოლიტიკური შეხედულების, ფართოდ გავრცელებული ძალადობის თუკონკრეტული
სოციალური ჯგუფის კუთვნილობის გამო.
მსოფლიოში
38 მილიონი ლტოლვილია, საქართველოში კი 1,515. ამ ლტოლვილთა ნაწილი ცხოვრობს მარტყოფის
საიმიგრაციო ცენტრში,ხოლო მათი ბავშვები სწავლობენ მარტყოფის # 2 საჯარო სკოლაში.
ლტოლვილმა
ბავშვებმა არ იციან ქართული ენა და არა მარტო ქართული, ისინი ვერ ფლობენ ვერცერთ ენას
გარდა საკუთარი ენისა.ამიტომ უჭირთ კომუნიკაცია, როგორც ბავშვებთან ისევე მასწავლებლებთან.
ისინი ისედაც აგრესიულები და შეშინებულები არიან, ენის ბარიერი კი უფრო მეტ სირთულეს
წარმოადგენს. მუსიკა კი ერთ-ერთი საუკეთესო საშუალებაა ლტოლვილ ბავშვების ინტეგრაციისა
და სოციალიზაციისა თემში და სკოლაში.
მუსიკის
ენა ერთადერთი ენაა, რომელიც მსოფლიოში ყველა ეროვნებისთვის არის გასაგები. შეიძლება
ითქვას, რომ მუსიკა ენების მელოდიას ბაძავს, ხოლო ლინგვისტური ცოდნის გამოყენებით,
გვესმის მუსიკის ემოცია. საინტერესოა, რომ სხვადასხვა ქვეყნის იავნანას მთელ მსოფლიაში
მსგავსი ჟღერადობა აქვს. ეს ადასტურებს, რამდენად ინტერნაციონალურია მუსიკის ენა.
ლტოლვილ ბავშვებისთვის ჩვენი ქვეყნის ისტორიის, კულტურის,
ტრადიციების და მუსიკის გაცნობა იქნება საუკეთესო საშუალება, რომ მოხდეს მოსწავლეების
ინტეგრაცია სკოლაში და თემში.
მიზანი და ამოცანები
ლტოლვილ ბავშვების
ცხოვრებისეული პრობლემების დაძლევის გაადვილება და მათი დაახლოება ქართველ ბავშვებთან.
ლტოლვილ ბავშვების
ინტეგრაცია სასკოლო საზოგადოებასთან, მათთვის სასიამოვნო გარემოს შექმნა სკოლაში, რათა
მათ დაცულად და უსაფრთხოდ იგრძნონ თავი, შეიძინონ მეგობრები.
1.
ქართული სიმღერის, ტრადიციებისა და კულტურის გაცნობა
ემიგრანტი ბავსვებისთვის,
2.
ახლო კონტაქტის დამყარება მათთან,
3.
მოსწავლეებში ემპათიის გრძნობის ჩამოყალიბება.
მოსალოდნელი შედეგები
და დროში მდგრადობა
უპირველეს
ყოვლისა ლტოლვილ ბავშვებს მოეხსნებათ გაუცხოების პრობლემა და გაუადვილდებათ ახალ გარემოსთან
ადაპტაცია, გაეცნობიან ჩვენი ქვეყნის ტრადიციებს,
სამზარეულოს, ისტორიას და კულტურას.
ლტოლვილ ბავშვებს გაუჩნდებათ ინტერესი და
სურვილი, რომ ისწავლონ საქართველოს ისტორია, გაეცნოს მის კულტურას, ტრადიციებს.
იმედი მაქვს
მოსწავლეები სამომავლოდ შეინარჩუნებენ ერთმანეთთან თბილ ურთიერთობებს და დაეხმარებიან ერთმანეთს, როგორც ენობრივი ბაეიერის
გადალახვაში, ისე სხვა სირთულეების დაძლევაში.
განხორციელების გზები (აქტივობები)
1.
პროექტის იდეის გაცნობა და დაგეგმვა მოსწავლეებთან ერთად.
2.
პროექტის მონიტორინგის და კრიტერიუმების შედგენა მოსწავლეებთან
ერთად.
3.
ლტოლვილ ბავშვთა მუსიკალური მონაცემების შესწავლა გაკვეთილებზე,
4.
მოსწავლეების დაყოფა ჯგუფებად და ინტერვიუს აღება ლტოლვილი
ბავშვებისგან.
თარჯიმნის აქტიური დახმარებით;
ა)ერთობლივი მინი-კონცერტების გამართვა
სკოლაში.
ბ)ერთმანეთის ტრადიციებისა და კულტურის
გაცნობა,
გ)ერთობლივი კულინარიული ღონისძიების
მოწყობა.
5.
პროექტის შეფასება.
წინარე ცოდნა
მოსწავლეებმა
იციან ლტოლვილ ბავშვების ქვეყნის ისტორიის, ტრადიციების შესახებ.
ხოლო სსსმ
მოსწავლემ იცის ჩვენი ქვეყნის კულტურის და ტრადიციების შესახებ, ასევე შეუძლია შეასრულოს
ლტოლვილ მოსწავლეთა ცეკვები (შეძლებისდაგვარად)
განსახორციელებელი აქტივობების განრიგი
(ვადები)
(ვადები)
2019 სასწავლო წელი
#
|
შესასრულებელი ღონისძიებები
|
ვის მიერ
|
21.01—
25.01
|
28.01—
1.02
|
4.02—
8.02
|
11.02—
15.02
|
18.02—
26.02
|
1
|
პროექტის იდეის გაცნობა და დაგეგმვა
მოსწავლეებთან ერთად
|
ინგა ფრეწუაშვილი და მოსწავლეები
|
X
|
||||
2
|
პროექტის მონიტორინგის
და კრიტერიუმების შედგენა მოსწავლეებთან ერთად.
|
ინგა ფრეწუაშვილი და მოსწავლეები
|
X
|
||||
3
|
ლტოლვილ მოსწავლეთა
მუსიკალური მონაცემების შესწავლა გაკვეთილებზე,
|
ინგა ფრეწუაშვილი
|
X
|
X
|
X
|
X
|
|
4
|
მოსწავლეების დაყოფა ჯგუფებად
და ინტერვიუს აღება ლტოლვილი ბავშვებისგან.
თარჯიმნის აქტიური დახმარებით;
|
X
|
X
|
||||
5
|
ერთმანეთის ტრადიციების და კულტურის
გაცნობა
|
მოსწავლეები
|
X
|
X
|
|||
6
|
ერთობლივი კულინარიული
ღონისძიების მოწყობა.
|
მოსწავლეები და მშობლები
|
X
|
||||
7
|
ერთობლივი მინი-კონცერტების
გამართვა სკოლაში.
|
მოსწავლეები
|
X
|
8
|
პროექტის შეფასება.
|
მოსწავლეები
და მასწავლებელი
|
X
|
პროექტის მონიტორინგი
და შეფასება
პროექტის მონიტორინგი და შეფასება
|
ვის მიერ?
|
როდის?
|
რა კრიტერიუმებით?
|
პირველი შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი
|
მოსწავლეთა შეფასების ცხრილი
|
|
მეორე შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი
|
მოსწავლეთა შეფასების ცხრილი
|
|
საბოლოო შეფასება
|
მასწავლებელი და მოსწავლეები
|
მოსწავლეთა თვითშეფასების კითხვარი,
და მოსწავლეთა შეფასების ცხრილი
|
მოსწავლეთა შეფასების ცხრილი
კრიტერიუმები
|
მცირედ
|
საშუალოდ
|
მთლიანად
|
მოსწავლეებს საკუთარი წვლილი შეაქვთ პროექტით გათვალისწინებულ აქტივობებში
|
|||
მოსწავლეები თანამშრომლობენ ერთმანეთთან
|
|||
მოსწავლეები არ აცდენენ პროექტის გათვალისწინებულ შეხვედრებს და ცდილობენ
იყვნენ მეგობრულნი და კორექტულები
|
მოსწავლეთა თვითშეფასების კითხვარი
1 რა იყო პროექტის მიზანი?
2.რა სამუშაოს ვასრულებდი?
3. რა სამუშაოს ვასრულებდი ამ პროექტზე მუშაობის დროს?
4.რა შეიძლებოდა უკეთ გაკეთებულიყო?
5. ჩემი წინადადებები:
ვინ
მიიღებს სარგებელს:
პროექტიდან სარგებელს მიიღებს: მარტყოფის მე-2 საჯარო
სკოლის მოსწავლეები, მასწავლებლები , ლტოლვილი მოსწავლეები და მშობლები.
ბიუჯეტი
#
|
დასახელება
|
რაოდენობა
|
საცალო ღირებულება
|
სულ
|
ვინ აფინანსებს
|
1
|
ოთახი შეხვედრებისთვის,
|
სკოლა
|
|||
2
|
საკანცელარიო მასალა. ფურცლები,
ფორმატები.
|
დიდი ზომის ქაღალდი 2 ცალი.
ფურცლები 30 ცალი
|
სკოლა
|
||
3
|
ელექტრო ტექნიკური რესურსი
|
კომპიუტერი, პროცესორი,
სინთეზატორი, ფოტოაპარატი.
|
სკოლა
|
შესაძლო რისკები
1. მოსწავლეების დაბალი ჩართულობა.
2. ელექტრო ენერგიის გათიშვა.
3. ინტერვიუს
დროს რესპოდენტის უარი.
პროექტის
ხელმძღვანელი; ინგა ფრეწუაშვილი.
პროექტი
მარტყოფელ შემოქმედთა
როლი მუსიკალური ფოლკლორის განვითარებაში
საჯარო დაწესებულების დასახელება
|
სსიპ გარდაბნის მუნიციპალიტეტის სოფელ მარტყოფის საჯარო სკოლა
|
საკონტაქტო ინფორმაცია(ტელეფონი, ელ-ფოსტა)
|
ტელ:577 901 169
ელ-ფოსტა:inga.pretsuashvili@gmail.com
|
პროექტის სახელწოდება
|
მარტყოფელ შემოქმედთა როლი მუსიკალური ფოლკლორის განვითარებაში
|
საგანი
|
მუსიკა
|
დონე
|
VII კლასი
|
მოსწავლეთა რაოდენობა
|
19
|
პროექტის ვადები
|
15.10.2018-12.11.2018 სასწავლო წელი
|
პროექტის ხელმძღვანელის საკონტაქტო ინფორმაცია
|
ინგა ფრეწუაშვილი
პირადი ნომერი;12001026270
|
პროექტის შექმნასა და განხორციელებაში მეხმარება ეროვნული
სასაწავლო გეგმის სტანდარტები და ინდიკატორები.
მუს.VII.4 მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო პროექტში
მონაწილეობა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე მოიძიებს და ამუშავებს
ინფორმაციას მუსიკალური ნაწარმოების შესახებ.
მუს.VII.6
მოსწავლეს შეუძლია გააცნოს თანაკლასელებს მუსიკალური
ხელოვნების ნიმუში ან მუსიკალური შემოქმედება
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე აცნობს თანაკლასელებს
მოძიებულ ინფორმაციას,საკუთარ შთაბეჭდილებას მუსიკალური ნაწარმოების ირგვლივ.
ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნები
ა)ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციებისა და ღირებულებების
მიმართ პასუხისმგებლობების გაზრდა.
ბ) ტექნოლოგიური თუ ინტელექტუალური მიღწევების ეფექტიანად
გამოყენება. ინფორმაციის მოპოვება, დამუშავება, ანალიზი.
პრობლემის
განსაზღვრა
(არსებული სიტუაციის ანალიზი)
დღეს მსოფლიო მასშტაბით ცნობილია ქართული ხალხური სიმღერის
პოლიფონიურობა და ბრწყინვალება. ამისათვის კმარა ერთი მაგალითის მოყვანა. დღეს კოსმოსში
გაგზავნილია ქართული ხალხური სიმღერა „ ჩაკრულო“, მაგრამ რა ხდება ჩვენს დროში? სხვადასხვა
ჟანრის მუსიკა. განსაკუთრებით კი, აფროამერიკული მუსიკა იბყრობს სამყაროს და საოცარი
ქართული ხალხური მუსიკას კი ყურადღებას არ ვაქცევთ.
ისტორიულად
მარტყოფი ერთ-ერთი ის კუთხე იყო, სადაც გუგუნებდა ქართული სიმღერები. უფროს თაობას
ახსოვს ხალხური სიმღერის კორიფეები: ნიკოლოზ (ჯოყოლა) სამჭკუაშვილი, გურამ კახაბრიშვილი,
ცოლ-ქმარი ხარება და ციალა სამჭკუაშვიკები და სხვა. დღეს სოფელში მთლიანად ჩამკვდარია
ხალხური სიმღერის პროცესი. ამ პრობლემამ შთამაგონა პროექტის შექმნა და განხორციელება.
მიზანი
ზოგადად: გაიცნოს მოსწავლე ახალგაზრდობამ, შეიყვაროს
და გაუფრთხილდას ქართულ მუსიკალურ ფოლკლორს.
კერძოდ: მოსწავლეებმა გაიცნონ, დააფასონ და აღადგინონ
ქართული მუსიკალური ფოლკლორი მშობლიურ მარტყოფში.
მოსალოდნელი შედეგები და დროში მდგრადობა
ამ პროექტის განხორციელებით თეორიულ
ცოდნას გამოიყენებენ პრაქტიკულ საქმიანობაში.
განუვითარდებათ შემოქმედებითი და ინფორმაციის მოძიების
უნარი.
განუვითარდებათ მოძიებული ინფორმაციის
კლასიფიკაციისა და ინტერპრეტაციის უნარი.
მათში გაიღვიძებს და გაძლიერდება ქართული ხალხური
მუსიკალური ფოლკლორის სიყვარული და დაფასება.
ამ პროექტზე
მუშაობის შემდეგ, მოსწავლეებს აუმაღლდებათ ცნობიერება ქართული ტრადიციული ფოლკლორისადმი,
დაიცავენ და შეინარჩუნებენ სამომავლოდ, თავიანთი ქვეყნის მუსიკალურ ფოლკლორს.
ამოცანები
1.მოსწავლეებს განუვითარდებათ კვლევა-ძიების, ინ ტერვიუს
აღების, კომუნიკაციისა და პრეზენტაციის უნარები.
2. მოიძიებენ და შეისწავლიან მარტყოფელი სახალხო მომღერლების
ბიოგრაფიასა და მათ ღვაწლს.
3. გამოავლენენ მარტყოფელი ხალხური მუსიკის თავისებურებებს.
4.აღადგენენ ხალხურ სიმღერებს.
განსახორციელებელი
აქტივობები
1.
პროექტის იდეის გაცნობა.
ა)მოსწავლეებს
და მშობლებს გავაცნობ პროექტის იდეას და ვთხოვ თანამშრომლობას.
2.
ა) გაკვეთილზე ვსვამ პრობლემას და ვსაუბრობ მასზე, კერძოდ:
რა ვიცით ხალხურ სიმღერებზე, როგორია ამ მხრიხ მდგომარეობა
მარტყოფში, რა უნდა გავაკეთოთ და ვინ მიიღებს მონაწილეობას.
ბ) ჩამოვთვლით
ერთად შესასრულებელ ღონისძიებათა გეგმას.
გ) მოსწავლეებზე
გადანაწილდება დავალებები.
3.
შეხვედრები და ინტერვიუს აღება სახალხო მომღერლებთან
ან ახლობლებთან.
4.
ხალხური სიმღერების ჩანაწერების მოძიება და შეგროვება.
5.
ხალხური სიმღერების შემსრულებელთა მოწვევა სკოლაში და ხალხური სიმღერების გუნდის ჩამოყალიბება.
6.
პროექტზე მუშაობის შედეგების შეჯამება, პრეზენტაცია
მარტუოფელ ლოტბარებზე.
წინარე ცოდნა
მოსწავლეებმა იციან საქართველოს კუთხეების
მუსიკალური კულტურა. ქართველ ხალხთა ყოფა-ცხოვრება, მუსიკალური საკრავები და ცეკვები.
განსახორციელებელი აქტივობების
განრიგი (ვადები)
#
|
საპროექტო ღონისძიებები
|
პასუხისმგებელი პირი
|
15.10- 19.10
|
22.10-26.10
|
29.10-2.11
|
5.11-12.11
|
1
|
მინი- ლექცია ხალხურ სიმღერებზე
და დავალებების გადანაწილება.
|
მასწავლებელი
ინგა ფრეწუაშვილი
|
X
|
|
|
|
2
|
შეხვედრები და ინტერვიუები სახალხო
მომღერლებთან და მათ ახლობლებთან
|
მოსწავლეები
|
|
X
|
X
|
|
3
|
ხალხური სიმღერების ჩანაწერების
მოძიება და შეგროვება.
|
მოსწავლეები
|
|
X
|
X
|
|
4
|
ხალხური სიმღერების შემსრულებელთა და მათ ახლობელთა მოწვევა სკოლაში.
|
მასწავლებელი
ინგა ფრეწუაშვილი და მოსწავლეები
|
|
|
|
X
|
5
|
პროექტზე მუშაობის შედეგების შეჯამება,
პრეზენტაციები
|
მასწავლებელი
ინგა ფრეწუაშვილი და მოსწავლეები
|
|
|
|
X
|
ბიუჯეტი
#
|
დასახელება
|
რაოდენობა
|
საცალო ღირებულება
|
სულ
|
ვინ აფინანსებს
|
1
|
საკანცელარიო მასალა.ფურცლები,
ფორმატები დიდი ზომის, ფერადი ფანქრები.
|
დიდი ზომის ქაღალდი.
4 ცალი
|
|
|
სკოლის წილი
|
2
|
ელექტრო ტექნიკური რესურსი
|
10 ცალი აუდიო დისკი, კომპიუტერი,
პროცესორი, გადამღები.
|
|
|
სკოლის წილი
|
3
|
ტრაპეზის გამართვა მოწვული სტუმრებისთვს
|
|
|
|
სკოლის წილი
|
პროექტის განხორციელების პროცესში
მოსწავლეთა დაკვირვების
ცხრილი
დაკვირვების საგანი
|
|
შედგა თუ არა თანამშრომლობა ჯგუფებში
|
|
იყვნენ თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია
|
|
აგრძელებენ თუ არა მოსწავლეები მუშაობას გაკვეთილის შემდეგ
|
|
იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური მოსწავლეები და რა იყო მათი პასიურობის
მიზეზი
|
|
ჰქონდათ თუ არა მათ შეხვედრებს
პროექტის განხორციელებისას სისტემატიური და საქმიანი ხასიათი
|
|
იმოქმედა თუ არა პროექტის განხორციელების პროცესმა მათ მოსწრებაზე(
თუ კი მიუთითეთ კონკრეტული მაგალითი)
|
|
მოსწავლის თვითშეფასების კითხვარი
კრიტერიუმები
|
დიახ
|
არა
|
ხალისით ვმუშაობდი პროექტის აქტივობებზე
|
|
|
ვთანამშრომლობდი ჯგუფის ყველა წავრთან
|
|
|
გულახდილი ვიყავი დასმულ შეკითხვებზე
პასუხისას
|
|
|
სიამოვნებით ვიმუშავებდი კიდევ
მსგავს პროექტებზე.
|
|
|
პროექტის მონიტორინგი/
შეფასება
პროექტის მონიტორინგი და შეფასება
|
ვის მიერ?
|
როდის/
|
რა კრიტერიუმებით
|
პირველი შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებლის და მოსწავლის მიერ
|
26 ოქტომბერი
|
მოსწავლეთა დაკვირვების ცხრილი
|
მეორე შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი
|
2 ნოემბერი
|
მოსწავლეთა დაკვირვების ცხრილი
|
საბოლოო შეფასება
|
მასწავლებელი და მოსწავლეები
|
12 ნოემბერი
|
მოსწავლეების თვითშეფასების კითხვარი
|
პროექტზე განხორციელების რისკებისა და შესაძლო ხარვეზების
გათვალისწინება
1.
ტექნიკური ხარვეზი.
2.
თემის არ ჩართულობა ინტერვიუს აღების დროს.
3.
მოსწავლეთა არ ჩართულობა.
4.
შეიძლება არ მოვიდეს სტუმარი.
პროექტის ხელმძღვანელი: ინგა ფრეწუაშვილი
No comments:
Post a Comment